Tražilica:



Nedjelja, 26. listopada 2014.  








Djeca




Mladi




Studenti




Odrasli




Osobe starije dobi




Osobe s invaliditetom




Zdravstveni djelatnici








Pravilna prehrana - Pravilna prehrana zadovoljava potrebe organizma za energijom i potrebnom količinom prehrambenih i zaštitnih tvari koje su neophodne za održavanje fizioloških funkcija organizma i zdravlja. Hranom se osigurava unos tvari nužnih za izgradnju tkiva (bjelančevine, željezo, kalcij), energija za metabolizam i tjelesnu aktivnost (masti i ugljikohidrati) te nutrijenti potrebni za fiziološke funkcije organizma (vitamini i minerali). Saznajte ovdje kako se hraniti pravilno radi očuvanja vašeg zdravlja!

Hrvatska prehrambena politika

Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za javno zdravstvo, uz podršku Hrvatske akademije medicinskih znanosti i Nacionalnog vijeća za zdravstvo, izradili su i 1999. godine izdali dokument "Hrvatska prehrambena politika". U dokumentu su na temelju ocjene prehrane pučanstva u Hrvatskoj, određeni ciljevi i prioriteti akcijskog plana te su predložene mjere za unaprijeđenje prehrane.

Temelj naše nacionalne prehrambene politike su: praćenje prehrambenog stanja populacije, javno-zdravstveni programi prevencije prehrambenih deficita (jod-deficitarnih, anemija) te promicanje pravilne prehrane i unaprijeđenje kvalitete prehrane.

CILJEVI PREHRAMBENE POLITIKE
1. Za 20% smanjiti broj nepravilno uhranjenih (pothranjeni, pretili)
2. Za 20 % smanjiti prevalenciju sideropenične anemije
3. Eliminirati deficit joda
4. Smanjiti prevalenciju karijesa
5. Postići bolju informiranost populacije o pravilnoj prehrani
6. Osigurati zdravstvenu ispravnost namirnica i smanjiti učestalost bolesti i stanja uzrokovanih kontaminiranim namirnicama i hranom
7. Modifikacijom prehrambenih navika utjecati na smanjenje kroničnih nazaraznih bolesti koje su uzročno povezane s prehranom, odnosno smanjiti potrošnju soli, rafiniranih ugljikohidrata, smanjiti udio masti za 15 %(~6 g)- zasićenih masti, povećati potrošnju svježeg voća i povrća, mlijeka i mliječnih proizvoda i ribe.




 26. travnja 2004. Objavila: Zrinka Laido, dr. med.





Novo na Zdravlje.hr:

» Svjetski dan svjesnosti o virusnim hepatitisima

» Povodom 16. srpnja Svjetskog dana biciklista

» Hrvatski dan moždanog udara

» Međunarodni dan sklerodermije

» Svjetski dan tumora mozga

Povratak na: NASLOVNICA

PRAVILNA PREHRANA


 VIJESTI


  Zašto jedemo ono što jedemo?


 EDUKATIVNI čLANCI


  Kako se pravilno hraniti za vrijeme blagdana

  Sporije jedenje utječe na smanjenje unosa kalorija

  Kako se pravilno hraniti i piti tijekom putovanja

  Nezarazne upalne bolesti crijeva i prehrana

  Parkinsonova bolest - kako živjeti s Parkinsonovom bolešću?

  Hrana i fitonutrijenti

  Tajne mediteranske prehrane

  Trans masne kiseline? Osvrt European Food Safety Authority

  Ortoreksija nervosa

  Vodite računa o tjelesnoj težini

  Prehrambene smjernice za odrasle

  Prehrambene smjernice za djecu



 ARHIVA


  Svjetski tjedan promicanja dojenja (01. – 07. 08.)

  Hrvatska prehrambena politika

  Pravilnom prehranom spriječite slabokrvnost...

  Upoznajte ugljikohidrate...

  Masti - pazite na umjerenost!

  Saznajte nešto i o bjelančevinama...



Linkovi:
Prehrambeni aditivi







Napomene i upozorenja | O nama | Kontakt | Sadržaj portala | Važne pravne napomene

Zdravlje.hr , prva objava 2003.